حمام و سرویس بهداشتی

چگونگی نظم دادن به حمام

آیا می‌خواهید یاد بگیرید چگونه به حمام خود نظم داده  آن را مرتب کنید؟ ما در صنایع بهداشتی دلفین مشکل شما را درک می‌کنیم و قصد داریم در این نوشته راهکارهای موثر برایم نظم دادن به حمام به شما پیشنهاد کنیم. با وجود این‌که حمام اغلب کوچک‌ترین اتاق در خانه را به خود اختصاص می‌دهد اما اغلب یکی از دشوارترین سازماندهی و نظم‌بخشی خانه متعلق به این بخش است. احتمالا برای شما این اتفاق افتاده است که با وجود این‌که مطمئنید کرم اصلاح را در دسترس قرار داده‌اید ولی نتوانید آن را پیدا کنید و به قرار ملاقات و محل کار خو با تاخیر رسیده باشید. پس باید بدانید سامان‌دهی و نظم‌بخشی در حمام و جابه‌جایی وسایل می‌تواند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. ما می‌توانیم به شما کمک کنیم. ما در این نوشته، قصد داریم به شما نشان دهیم چگونه به حمام خود نظم ببخشید و با رعایت برخی نکات از حمام تمیز‌تر و آرام بخش‌تری برخوردار باشید.

برای نظم دادن به حمام از هر سانتیمتر از فضای حمام نهایت استفاده را ببرید.

اولین قدم برای نظم دادن به حمام پیدا کردن مکانی است که بتوانید همه چیز را در آن قرار دهید. از هر مکانی که بتوان از آن نهایت بهره را برد، استفاده کنید. پشت درب حمام، قسمت داخلی درب کمد، یا سطل و قفسه‌ی نصب شده روی دیوار، از این دست موارد هستند. کتی مک کان، عضو سازماندهی با روش Maeve’s، یادآوری می‌کند این نقاط از فرصت‌های مناسب برای نگهداری اشیا هستند که اغلب مورد غفلت واقع می‌شوند. مارتی باشر، متخصص خانه در Modular Closets، می‌افزاید: نصب قفسه‌ روی توالت یک ایده‌ی هوشمندانه است. اگر شما در حمامتان قفسه برای نگهداری وسایل ندارید، می‌توانید از سبدهای پلاستیکی کوچک استفاده کنید. به این ترتیب به‌راحتی می‌توانید در هنگام دوش گرفتن وسایل را جا‌به‌جا کرده و یا در صورت نیاز دوباره پر کنید و با یک حرکت آن را به جای قبل برگردانید.

استفاده از سطل یا صندوق

وجود محل و مکانی برای نگهداری محصولات در زیر سینک،  سبب ایجاد نظم در حمام می‌شود. ابتدا همه‌ی لوازم موجود در قفسه‌ها را خارج کرده، آن‌چه به آن نیاز ندارید را حذف کرده و باقی وسایل را مجددا در ظروف و قفسه‌ها برگردانید، به همین راحتی تمام شد.

همین اصل برای صندوق‌ها و سطل‌هایی که مجزا از قفسه‌ها هستند نیز صادق است. با سبد و یا سطل می‌توانید جلوی درهم و برهمی محیط را بگیرید، چراکه در صورت استفاده نکردن از این ابزار، امکان دارد وسایل بیش‌تری در مقایسه با تعداد سطل‌ها و صندوق‌ها در فضای موجود رها شود.پیشنهاد می‌کنیم که، یک قدم جلوتر رفته و روی صندوق‌ها و سبد‌های خود برچسب‌گذاری کنید تا پیدا کردن وسایل بسیار آسان شود ویا از کشوهای اختصاصی و تقسیم‌کننده استفاده کنید.

برای نظم دادن به حمام تفکیک لوازم آرایشی را جدی بگیرید.

قطعا با این مورد روبه‌رو می‌شوید. احتمالا خانم‌ها پالت‌های سایه چشم زیادی دارند و البته عادتی است که آن‌ها را اذیت می‌کند. بسیاری از خانم‌ها آرایش را خیلی طولانی‌تر از حد لازم روی صورت خود نگه می‌دارند. نگهداری اقلام آرایشی منقضی‌شده کار اشتباهی است و شما با حذف این مواد آرایشی می‌توانید برای نظم دادن به حمام قدم بزرگی بردارید. آیا مطمئن نیستید چیزی که استفاده می‌کنید منقضی شده است؟ به بروشور لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه کرده تا آن را پیدا کنید.

دستهبندی اقلام مشابه

همان‌طور که هر کشو و قفسه‌ای را باز کرده و جستجو می‌کنید، اشیا و وسایل مشابه را در ستون‌ها و توده‌هایی کنار هم قرار داده تا در صورت نیاز به موقع به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. البته لوازم آرایشی بخش اختصاصی خود را خواهد داشت. به این ترتیب باقی وسایل چینش ساده‌ای خواهند داشت. ( محصولات مراقبت از مو، لوسیون‌های بدن، عطر) برای جلوگیری از جمع شدن و بی‌نظمی وسایل آرایشی و بهداشتی موجود در حمام، هر بار مسئولیت مرتب کردن یک بخش را بر عهده بگیرید.

قوطی‌ها و کرم‌های ناتمام به سرعت سبب بهم‌ریختگی محیط می‌شوند. منظم و باانضباط باشید و قبل از امتحان محصول جدید، حتما محصول قبلی را تمام کنید.

داروهای خود را بررسی کنید.

نگهداشتن داروهای بلااستفاده و منقضی‌شده در حمام، نه‌تنها سبب شلوغی و بی‌نظمی فضا می‌شود، بلکه خطرناک نیز هست.  چراکه ممکن است کودکان به دلیل کنجکاوی از این داروها استفاده کنند و یا اینکه خود شما سهوا به دلیل نبود نور کافی در محیط که گاهی رخ می‌دهد، دارویی را به اشتباه مصرف کنید.

بهترین راه و توصیه این است که این داروها را دور بریزید و یا این‌که از فضای حمام دور کنید. چرا سلامت خود را به خطر می‌اندازید. لطفا تنبلی نکنید و آن‌ها را دور بریزید.

برای نظم دادن به حمام تفاوت را بیاموزید: معمولی در مقابل ویژه

همه‌ی کالاها و محصولات نباید در یک مکان و یا در یک سطل و سبد نگهداری شوند. مواردی که به طور مرتب از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را جداگانه نگهدارید. یعنی عطرهای مخصوص، کرم‌های گران‌قیمت و یا ماسک‌های صورت که هفته‌ای یک بار استفاده می‌شوند باید در سبد و یا کشوی مخصوصی قرار گیرند. به این ترتیب لوازمی که روزانه به آنها نیاز دارید، در دسترس و منظم هستند و نظم دادن به حمام راحت‌تر می‌شود.

وسایلی برای سرگرمی بچهها

اشتراک گذاشتن حمام با بچه‌ها؟ وسایل مورد نیاز برای این کار نیاز به تعمیرات اساسی دارند.برای این کار، اسباب‌بازی‌های مرتب شده و یا آن دسته از حوله‌های نخی مخصوص و یا محل‌هایی برای نگهداری ده مجموعه از وسایل ایجاد می‌کنند. سبدهای سیمی، سطل‌های پلاستیکی و یا کیف‌های توری بافته شده که بالای میله دوش آویزان می‌شوند موارد اندکی برای نگهداری اسباب‌بازی‌ها هستند.

با وسایل کوچک خداحافظی کنید.

خداحافظی با تست‌ها برای نظم دادن به حمام

هر چه وسایل ما کوچکتر باشند، پیدا کردن آن‌ها سخت‌تر خواهد بود. ما در مورد شامپوهای در اندازه شامپوهای هتل، نمونه‌های لوسیون جدا شده از بروشورهای تبلیغاتی و وسایل آرایشی بسیار کوچک که در فروشگاه‌های بزرگ عرضه می‌شوند، صحبت می‌کنیم. این موارد را می‌توانید به افراد نیازمند اهدا کنید. بسیاری از افراد نیازمند وجود دارند که این لوازم آرایشی و بهداشتی را با خوشحالی دریافت می‌کنند.

منبع: ریل تور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *