دکوراسیون

نه ترفند ابتکاری تزیین حمام و سرویس بهداشتی با وسایل ساده

هیچ کس شما را برای هزینه زیاد برای بازسازی حمام، یا خرید یک سنگ توالت مرمر، یا داشتن یک حوله خشک‌کن گران قیمت و نصب وان پنجه‌ای با روکش طلا سرزنش نمی‌کند. اما راه‌های کم‌خرج‌تر و ساده‌تری هم برای تزیین حمام و سرویس بهداشتی وجود دارد. ما نه ترفند را با استفاده از وسایلی ساده‌تر و هزینه کنتر برایتان آماده کرده‌ایم.

خوشبختانه برای همه ما، جعل کردن فانتزی و تخیل برای کاهش هزینه یک بازسازی کامل، از همیشه آسان‌تر است. ما با کارشناسان طراحی در نقاط مختلف مشورت کرده‌ایم تا نکات مورد علاقه آنها را برای ساخت حمامی که دکوراسیون لوکس کمتری داشته باشد، بدانیم.

 

 

یک) از کاشی‌ها به صورت موب استفاده کنید.

از کاشی‌ها به صورت موب استفاده کنید.

بسیاری از طراحان کاشی‌کاری به صورت مورب را در برابر کاشی‌کاری در طول مربع در یک خط عمودی و افقی بهتر می‌دانند. این ترفند، حمام شما را فانتزی جلوه می‌دهد. علاوه‌براین بخشی از حمام که به صورت واضحی شلوغ است را بازتر نشان داده و سبب بزرگتر به نظر رسیدن فضا می‌شود. هر تلاشی برای بزرگتر به نظر رسیدن فضا یک گام مهم در تزیین حمام و سرویس بهداشتی است.

به عنوان مثال کویین بنیانگذار سانجیانسیسکو، معتقد است اگر یک دیوار را به طور کامل و تا سقف کاشی کنیم باعث افزایش درخشش و ابعاد زیاد در سطوح غیر زنده می‌شود و در واقع فضا را بزرگتر نشان می‌دهد. او می‌گوید انتخاب مواد و مصالح بسیار مهم است اما نحوه استفاده از مصالح خاص مهم‌تر است. مثلا استفاده از یک نوع خاص از کاشی در یک منطقه ی کوچک از حمام ممکن است به طور کامل از ویژگی‌های کار با کاشی بهره نبرد. از طرفی استفاده از کاشی ممکن است گران باشد. این کاری است که شما اگر فرد ماجراجویی باشید به خوبی از عهده آن بر می‌آیید.

 

 

دو) اضافه کردن روشنایی‌های بزرگ به فضا

اضافه کردن روشنایی‌های بزرگ به فضا

یکی از ترفند‌های مورد علاقه ربافل استفاده از وسایل نوری در مقیاس بزرگ و به طور خاص استفاده از لوسترهای فلاشینگ است. در زمان تزیین حمام و سرویس بهداشتی هیچ چیزی مانند یک منبع نور بزرگ، احساس لوکس بودن ایجاد نمی‌کند.

این ترفند تاثیر بسیار زیادی بر فضای بالای حمام دارد. در حالیکه فضای مفید فیزیکی هیچ یک از اتاق‌ها گرفته نمی‌شود. به خاطر داشته باشید که برخوردار بودن از فضای وسیع بزرگترین تجمل شماست.

 

 

سه) از گل و گیاهان طبیعی استفاده کنید.

از گل و گیاهان طبیعی استفاده کنید.

کریستیانا هارمون، طراح داخلی معتقد است استفاده از گیاهان طبیعی و تازه در گلدان‌های گالوانیزه، سبب افزایش جلب توجه و بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضاهای کوچک می‌شود.

ما می‌دانیم به چیزی فکر می‌کنید. احتمالا حمام آخرین جایی است که شما دوست دارید در آن گیاه زنده نگهداری کنید. اما در واقع برخی از گیاهان در حمام شکوفا می‌شوند. برای این کار می‌توانید آلوئه ورا، سرخس‌های بوستون و حتی ارکیده را امتحان کنید. این گیاهان به تزیین حمام و سرویس بهداشتی کمک می‌کنند.

 

 

چهار) انتخاب ظروف شیشه‌ای زیبا و درجه یک

انتخاب ظروف شیشه‌ای زیبا و درجه یک

ما در مورد خرید بخشی از اکسسوری حمام، دستگاه صابون‌ساز و یا نگهدارنده مسواک صحبت نمی‌کنیم ( اگر چه در مورد خرید این اکسسوری‌ها هم باید دقت لازم را به عمل آورد). ما در مورد بازگشت همه لوازم بهداشتی موجود در داروخانه به حمام خانه‌تان صحبت می‌کنیم. تصور کنید، بطری‌های شیشه‌ای زیبا، پخش کننده صابون، شامپوهای مختلف و انواع لوسیون‌ها. . . . . .

هارمون که عاشق ظروف شیشه‌ای کهربایی است، معتقد است این ظروف به فضای شما حس لوکس بودن، خاص بودن و تفکر می‌دهد. به خصوص اگر لوازم آرایشی شما ارزان قیمت و چیپ باشد. بنابراین برای تزیین حمام و سرویس بهداشتی نیازی نیست همه لوازمتان گران قیمت باشند.

 

 

پنج) حوله‌های خود را پانچ کنید.

حوله‌های خود را پانچ کنید.

حوله‌های با جزئیات گرانبها مثل لبه‌های گلدوزی شده و یا روبان دوزی شده را نگاه کنید. هارمون عاشق حوله‌های ترکی است که در کنار وزن اندک و لطافت به سرعت خشک می‌شوند. این حوله‌ها تاثیر زیادی در تزیین حمام و سرویس بهداشتی خواهند داشت.

 

 

شش) سبک ترکیب با فلزات طلایی رنگ

از فلزات طلایی رنگ استفاده کنید

به گفته جانت رامین، که دوره طراحی داخلی را در موسسه هنر و طراحی نیویورک تدریس می‌کند، فلز برنج بخشی از دکوراسیون داخلی در دهه‌های هفتاد تا هشتاد میلادی است. اضافه کردن کمی از این فلز و یا هر فلز طلایی رنگ دیگر گرما و لطافت را به حمامتان اضافه می‌کند. سیسیل استارین، طراح منطقه سانفرانسیسکو می‌گوید: استفاده از سایه مناسب و کاهش نور مهم است او معتقد است اکنون تاریخ طلای گل که رنگی متمایل به سبز دارد، به دست می‌آید. رنگ کردن اثاثیه با قلم موی طلایی رنگ، آنها را براق‌تر، گرم‌تر و تازه‌تر می‌کند.

نمی‌دانید چگونه زیبایی ظاهری را بدون از بین بردن همه چیز و شروع دوباره کار بدست آورید؟ می‌توانید از ترکیب قطعات فلزی استفاده کنید. مثل سطل‌های زباله، ظروف نگهداری صابون و سایر محصول کم‌اهمیت دیگر. این ابزارها بدون اینکه فضای زیادی را به خود اختصاص بدهند سبب گرم‌تر شدن فضا شده و از طرفی نسبت به ابزارهای جدید، ارزان‌تر هستند.

استفاده از طرح‌های فلزی و بخصوص طلایی تاثیر زیادی در تزیین حمام و سرویس بهداشتی دارد. به همین خاطر دلفین محصولات با ظاهر طلایی زیادی برای شما آماده کرده است. به عنوان مثال می‌توان به آینه دلفین کد ۱۰۴۲-G طلایی یا ست سرویس بهداشتی ۷ پارچه دلفین مدل ۷۸G-7 اشاره کرد.

 

 

هفت) اضافه کردن یک آینه غیر معمول

اضافه کردن یک آینه غیر معمول

برای اینکه فضای حمامتان بزرگ‌تر به نظر برسد آینه (ترجیحا بزرگ) را با اشکال جالب و منحصر به فرد و قاب‌های کار شده انتخاب کنید. مانند آینه‌های طلایی رنگ، آینه‌های مراکشی و یا آینه‌های با قاب‌های سنگی.

سم جینگان، طراح و از مشاوران طراحی رنسانس، می‌گوید: اندازه و مقیاس می‌تواند برای بیان و نشان دادن سبکی از قدرت و نفوذ مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین اضافه کردن یک آینه بزرگ، مخصوصا اگر تماما و تا سقف امتداد پیدا کرده باشد، باعث ایجاد حس قدرت، فضای بصری گسترده و درام می‌شود. پیشنهاد او در محیط‌های کوچک استفاده از یک جفت آینه برش خورده و نصب شده بر روی قلاب و حفاظ است.

 

 

هشت) آویزان کردن یک اثر هنری بزرگ

آویزان کردن یک اثر هنری بزرگ

آویزان کردن یک قطعه بزرگ از آثار هنری یکی از گزینه‌های دکوراسیون دیواری لوکس محسوب می‌شود. یک حمام کوچک دارید؟ بهتر، استفاده از اثر هنری در اندازه‌های بزرگ در این فضا نیز جالب به نظر می‌رسد. جونیکان می‌گوید: این کار برای توجه در محیط‌های کوچک استفاده می‌شود و در واقع دیدن یک اثر هنری پنج فوتی در یک اتاق کوچک آنهم به صورت غیر منتظره باعث تقویت ایده القا قرضی در محیط‌های نامناسب می‌شود. فقط باید از نحوه ساخت این اثر هنری مطمئن شوید تا در برابر بخار و رطوبت موجود در حمام محافظت شود.

 

 

نه) پرده‌های دوش خود را عوض کنید

پرده‌های دوش خود را عوض کنید

برای حمام یا وانتان از درب‌های کشویی استفاده نکنید. همین امروز درب‌ها را بردارید و به جای آن از پرده حمام استفاده کنید. پرده حمام یکی از مهم‌ترین چیزها برای تزیین حمام و سرویس بهداشتی است. قبل از شروع کار حتما مقاله راهنمای اندازه پرده حمام را بخوانید. می‌توانید در کنار پرده حمام از پرده اتاق خواب و پرده‌های معمول دیگر نیز استفاده کنید. به عنوان مثال از پرده‌های ابریشمی استفاده کنید تا به سرعت فاکتور لوکس را در حمامتان بالا ببرید. فراموش نکنید این پرده‌ها را نباید به سمت داخل حمام و جایی که خیس شوند نصب کرد. همچنین پرده حمام شما باید جلوی رسیدن رطوبت به این پرده‌ها را بگیرد.

منبع: رئال تور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *