حمام و سرویس بهداشتی

پانزده ایده قفسه حمام برای افزایش نظم منزل

پانزده ایده قفسه حمام برای افزایش نظم منزل

1 – قفسه های حمام

قفسه های حمام

آیا تا کنون متوجه شده اید که حمام شما چقدر سریع بی‌نظم می‌شود؟  اینکه هدف شما خوب باشد،  مهم نیست.  همیشه با وسایلی که در روی میز شما پخش شده‌اند، کشوهای کثیف و بی نظم و وسایل دکوری که البته هیچ مکانی برای استقرار ندارند روبه رو می‌شوید. یک راه حل آسان و معمولاً ارزان نصب قفسه های جدید است. برای قفسه‌بندی گزینه‌های زیادی وجود دارد. شما می‌توانید یکی از آنها را که برای شما کاربرد دارد انتخاب کنید. این گزینه‌ها شامل قرار دادن چند قفسه در ارتفاع و یا استفاده از قفسه در زوایای کوچک و فضاهای پرت با قفسه‌های سفارشی است. همانطور که در این حمام کوچک به صورت کاربردی نشان داده است.

همانطور که در این مقاله خواهیم دید فقط قفسه‌بندی کافی نیست. قفسه‌بندی گاهی می‌تواند فقط بخشی از تصمیمات مربوط به دکوراسیون حمام شما باشد. چوب‌های پرداخت نشده (کار نشده) جذابیت خانه‌ای در مزرعه را دارد. در حالی که استفاده از شیشه یا فلز در مجموعه سبک‌های معاصر قرار می‌گیرد.

 

 

2 – قفسه‌بندی داخل دیوار

2 - قفسه‌بندی داخل دیوار

ممکن است فضای کافی برای اختصاص دادن به قفسه هایی که در خارج از دیوار قرار دارند،  نداشته باشید. در این صورت قفسه‌هایی که در داخل دیوار کار می‌شوند را ملاحظه کنید. همانطور که در این حمام مدرن قفسه‌های کارشده در داخل دیوار از این مزیت برخوردارند که صاف و هماهنگ به نظر می‌رسند و فضای بصری را گسترش می‌دهند. در حالیکه قفسه‌های معمولی فضا را تنگ‌تر می‌کنند. مخصوصاً استفاده از شیشه در قفسه‌های داخلی در نتیجه کار موثرتر است.

 

 

3 – قفسه‌بندی صنعتی سبک

قفسه‌بندی صنعتی سبک

 

گاهی اوقات اضافه کردن یک واحد قفسه‌بندی کوچک سبب افزایش پاپ بصری محیط و انتقال زندگی به حمام می‌شود. این سرویس بهداشتی دارای طراحی مدرن است. فلز سبک موجود در طرفین قفسه حس لمس سبک صنعتی را ایجاد می‌کند. کاملاً مشخص است تاثیر تک‌رنگ‌های سفید و خاکستری و سیاه برای این اتاق کوچک واقعاً مناسب است.

 

 

4 – قفسه‌های داخلی شیشه‌ای در بالای وان

قفسه‌های داخلی شیشه‌ای در بالای وان

 

قبلاً قفسه‌های داخلی را دیده‌ایم اما این قفسه‌ها را همراه مرمر قرار نداده‌ایم.  این حمام لوکس بهترین بهره را از شفافیت شیشه جهت افزایش دو چندان جذابیت سنگ مرمر برده است. از طرفی آینه موجود در پشت فضا نفوذ نور به محیط را افزایش داده و سبب می‌شود محیط بزرگتر به نظر برسد. برای طراحی این قفسه حمام می‌توانید از انواع طبقه دیواری یشه‌ای دلفین مانند طبقه دیواری دلفین کد ۶۶-C استفاده کنید.

 

 

5 – حمام به سبک مینیمال با قفسه‌های موجود در فضاهای پرت

حمام به سبک مینیمال با قفسه‌های موجود در فضاهای پرت

 

شما ممکن است در حمام خود یک فضای عجیب و غریب و کم عمق داشته باشید که ندانید با آن چه کنید. می‌توان در این فضا کابینت اضافه کرد. قرار دادن قفسه نیز راه مناسبی برای استفاده از این فضا است. این حمام مینیمال،  سه قفسه بزرگ و هم اندازه با دیوار دارد که به هماهنگی کامل آن کمک می‌کند. برای افزایش زیبایی بصری کار می‌توان قفسه را با چند سبد تزئین کرده و وسایل را زیبا و تمیز نگهدارید. برای طراحی این سبک قفسه حمام بسته به اندازه می‌توانید از مدل‌های متفاوت قفسه دیواری دلفین بهره ببرید.

 

 

6 – استفاده از قفسه‌های نردبانی در بالای سرویس بهداشتی

استفاده از قفسه‌های نردبانی در بالای سرویس بهداشتی

 

آیا تمایلی به ایجاد سوراخ‌های ناخوشایند در دیوار حمام برای نصب قفسه ندارید؟ استفاده از نردبان مایل در بالای سرویس بهداشتی را برای استفاده حداکثری از فضا امتحان کنید. نردبان را می‌توان از جنس چوب و با رنگ دلخواه تهیه کرد. این نردبان‌ها بسیار محکم و بادوام هستند. سه عرض متفاوت قفسه به لحاظ بصری آن را جالب می‌کند که از آن‌ها برای در دسترس نگهداشتن وسایلی مانند حوله و دستمال توالت می‌توان استفاده کرد.

 

 

7 – استفاده از قفسه‌های کابینتی بدون در (رو باز)

استفاده از قفسه‌های کابینتی بدون در (رو باز)

 

یکی از راه‌های سرمایه‌گزاری در یک فضای پیشخوان بزرگ،  اضافه کردن یک واحد قفسه کابینتی بدون در است. قفسه به طور مستقیم روی میز قرار می‌گیرد.  مانند این حمام،  قفسه باز ممکن است از نظر زیبایی شناختی خوشایند نباشد(حداقل اگر وجود درهای کابینت را دوست دارید) اما هنوز هم بسیار کاربردی است و در صورت تزئین درست می‌تواند زیبا باشد.

 

 

8 – قفسه‌های بوفه مانند.

قفسه‌های بوفه مانند.

 

قفسه‌بندی سفارشی موجود در این حمام معاصر ،  که بسیار شبیه بوفه‌های شیشه‌ای مورد استفاده در اتاق‌های غذاخوری است دارای دو کشوی بزرگ است. وظیفه این کشوها از دید خارج کردن وسایل است. همچنسن این  بوفه دارای قفسه‌های حمام متقارن است که زیبایی وسایل داخل بوفه را دو چندان می‌کند.

 

 

9 – قفسه‌های صنعتی با سبد و قلاب (قفسه‌های حمام با قلاب)

قفسه‌های صنعتی با سبد و قلاب

 

این واحد قفسه چند منظوره در حمام  زیبایی و فضای مورد استفاده زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. وسایل تزئینی را در ردیف‌های بالایی قرار داده و وسایل دیگری مانند دستمال توالت و یا حوله‌های دستی و … را در سبدها قرار دهید. می‌توانید چیزهایی را هم روی گیره‌ها آویزان کنید. اگر از این قفسه‌ها به جای بالای سرویس بهداشتی روی یک دیوار آزاد استفاده کنید،  می‌توانید از قلاب برای آویزان کردن حوله‌ها استفاده کنید. اگر از این مدل قفسه حمام خوشتان آمد احتمال زیاد از رخت‌آویزهای تاشو دلفین مانند رخت‌آویز دلفین کد ۸۶RG رز گلد نیز خوشتان بیاید.

 

 

10 – قفسه‌های سرامیک شده در بالای وان

قفسه‌های سرامیک شده در بالای وان

 

یکی از راه‌های ادغام قفسه‌ها با دکوراسیون محیط،  پوشاندن آن‌ها با همان سرامیکی است که در وان و اطراف دوش استفاده شده است. در این حمام در قفسه‌های ضخیم که دارای سرامیک‌های ماسه‌ای وان هستند داریم. حوله‌های تازه و تمیز و وسایل حمام خود را می‌توانید در این قفسه‌ها نگهدارید تا از آلودگی‌های اطراف وان در امان باشند.

 

 

11 – قفسه‌های چوبی ضخیم

قفسه‌های چوبی ضخیم

 

دو مجموعه قفسه چوبی ضخیم به جای کابینت در این حمام آب گرم جایگزین شده‌اند. ترکیبی از چوب گرم و تیره با کاشی سفید و تمیز به این فضا جذابیت می‌دهد و هنوز هم کاربردی است.  وجود یک سرخس ساده حس زندگی طبیعی را به فضا می‌دهد. دلفین شلف‌های زیادی برای علاقه‌مندان به این یبک تولید می‌کند. از بین آن‌ها می‌توان به طبقه دیواری دلفین کد ۱۰۲۳۰ اشاره کرد.

 

 

12 – قفسه‌های آویزان در خانه‌های مزرعه‌ای

قفسه‌های آویزان در خانه‌های مزرعه‌ای

 

این نوسازی زیبا شامل مجموعه‌ای از دو قفسه آویزان با تکیه‌گاه بست مشکی مات و همچنین بازسازی سینک و چراغ‌های فیکس شده در بالا است.  این حمام همراه با شیپلیپ‌های (تخته‌پوش‌های یکپارچه) با رنگ بژ ملایم و جالباسی کشودار بزرگ حال و هوای آرامش‌بخش و دلپذیر را به شما هدیه می‌دهد.

 

 

13 – قفسه‌های نامتقارن

قفسه‌های نامتقارن

 

این حمام امروزی از هندسه برای افزایش جذابیت بصری کار استفاده کرده است.

توجه : از این سه قفسه یکی از آن‌ها تا انتهای سینک(روشویی) امتداد پیدا کرده که سبب می‌شود فضای کافی برای وسایل مورد استفاده روزانه مانند مسواک و دارو فراهم می‌شود. از طرفی سبب اتصال دو سمت اتاق شده و حس هماهنگی به شما می‌دهد.

 

 

14 – قفسه همراه با سبد

قفسه همراه با سبد

 

این فضای حمام مدرن شامل قفسه‌های داخلی و سبدهای سازمان‌دهنده مخصوص در داخل آن است. به این ترتیب هرگز قفسه‌ها کثیف به نظر نمی‌رسند. از سبدهای رنگارنگ برای افزایش جذابیت دکوراسیون و از مجموعه‌ای از سبدهای حصیری یکسان برای هماهنگی و کاهش هزینه‌ها می‌توان استفاده کرد.

 

 

15 – طراحی مجدد پالت

طراحی مجدد پالت

 

هر روز که در منطقه صنعتی و یا تجاری شهر خود قدم می‌زنید حداقل یک پالت چوبی دور ریخته شده که برای تحویل کالا استفاده می‌شود را می‌بینید. اگر استعداد هنری دارید می‌توانید همانطور که در این حمام  وجود دارد از آن‌ها به عنوان مجموعه‌ای از قفسه‌های بازیافت شده استفاده کنید. استفاده از چوب برای افزایش عمق،  رنگ‌آمیزی جهت جلوگیری از ایجاد هرگونه شکاف و در نهایت برش در اندازه‌های دلخواه و در نهایت اقدام به نصب آن‌ها بر روی دیوار کنید. اگر از این سبک خوشتان آمد حتما نیاز نیست خودتان آن را اجرا کنید. تولید یک قفسه حمام با این دقت چندان آسان نیست. می‌توانید نمونه‌های این سبک را در دسته شلف و طبقه دیواری دلفین ببینید.

منبع: اسپروس

دیدگاهی در مورد “پانزده ایده قفسه حمام برای افزایش نظم منزل

  1. سيمين ابوناصري گفت:

    كرايه حمل تا محل چقدر است؟

    1. مدیر گفت:

      در حال حاضر (اردیبهشت 1401) ارسال سفارشات بالای یک میلیون تومان برای شهر تهران، و بالای دو میلیون تومان برای شهرستان رایگان می‌باشد.
      هزینه ارسال سفارشات کمتر از مبالغ مذکور برای تهران و شهرستان توسط شرکت ماهکس ارسال خواهد شد و هزینه آن به عهده خریدار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *