دکوراسیون

نکاتی مهم در خصوص آینه‌های نوری

آینه‌های نوری

آینه‌های نوری یکی از انواع آینه‌های دکوراتیو می‌باشند که برای زیبایی بیشتر محیط منزل و ساختن دکوراسیونی شیک از آن‌ها استفاده می‌شود. آینه‌های نوری زیبایی حیرت‌انگیزی دارند و موجب جلب توجه همگان می‌شوند. آینه‌های نوری دلفین که از با‌کیفیت‌ترین مواد ساخته شده‌اند بسیار مقاوم و ماندگار هستند و مناسب‌ترین انتخاب برای خرید می‌باشند. در گذشته آینه‌هایی که نور دارند را برای کار‌های گریم استفاده می‌کردند که بتوانند به راحتی کار خود را انجام دهند اما امروزه استفاده از آینه‌های نوری در تمام قسمت‌های منزل رواج پیدا کرده است.

ساختار آینه‌های نوری دارای کلید لمسی

آینه‌های نوری که کلید لمسی در قسمت پشت خود دارند شامل سه قسمت هستند که  قرار گرفتن این اجزا در کنار یکدیگر باعث بالا رفتن کارایی و کاربرد آینه می‌شود.

کلید لمسی پشت آینه نوری

حال به توضیح کامل‌تر این سه قسمت می‌پردازیم:

آینه‌ی خراش ‌خورده

در ساختار همه‌ی آینه‌های نوری برای اینکه نور از روبرو قابل دیدن باشد و شخص آن‌ را به راحتی ببیند باید در قسمت‌های اطراف آینه که می‌خواهید نور داشته باشد با برداشتن جیوه‌ی پشت آینه در آن قسمت نواری ایجاد کنید به این صورت بعد از اینکه منبع نور را پشت آینه قرار دادید، نور از طریق این قسمت بدون جیوه نمایان می‌شود و جلوه‌ای بسیار زیبا به آینه می‌دهد.

 برداشتن جیوه‌ی پشت آینه یا همان خراش دادن آینه، سند‌بلاست نام دارد که اکثر کارگاه‌های ساخت آینه و شیشه این کار را انجام می‌دهند. بعد از سند بلاست کردن پشت آینه باید برای جلوگیری از زنگ زدن در اثر رطوبت از یک پوشش عایق استفاده کنید.

در هر قسمت از پشت آینه‌های نورانی که می‌خواهید کلید لمسی را قرار دهید باید علامت کلید لمسی یا هر چیز دیگری را که می‌خواهید مشخص کنید که محل دقیق کلید مشخص باشد. بعضی از شرکت‌ها هم برای اینکه علامت تجاری شرکتشان در جلوی آینه به صورت نورانی مشخص باشد با برداشتن جیوه پشت آینه به شکل علامت تجاری، این کار را انجام می‌دهند.

کلید لمسی

در قسمت پشت آینه‌های نورانی قرار دارد و از دو قسمت اصلی تشکیل شده است:

قسمت اول که حساس به لمس می‌باشد باید در جایی از پشت آینه قرار بگیرد که آن قسمت خراش خورده باشد که امواج الکتریکی این کلید به راحتی عبور کنند و عملکرد کلید بهتر شود.

قسمت دوم که قسمت نورانی کلید می‌باشد که باعث می‌شود که علامت تجاری شرکت تولیدکننده و لوگوی خاموش و روشن کردن کلید به زیبایی بر روی آینه مشخص باشند.

لوگوی خاموش و روشن کردن که در آینه‌های نورانی کاربرد زیادی دارد ، معمولا رنگ آن مشکی است و اگر از قسمت جلوی آینه به آن نگاه کنید شامل قسمت‌های مشکی و سفیدی می‌باشد که قسمت مشکی، قسمت بدون جیوه است و قسمت سفید دارای جیوه می‌باشد.

منبع نور

در آینه‌های نوری معمولا از ال‌ای‌دی به عنوان منبع نور استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید از ال‌ای‌دی استفاده کنید توجه داشته باشید که از دو نوع ال‌‌ای‌دی: ال‌ای‌دی نواری که 12 ولت است و ال‌ای‌دی شلنگی که 220 ولت است، می‌توانید استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که کدام مزایا و معایبی دارند که به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

  • ال‌ای‌دی نواری 12 ولت: روشنایی و شدت نور در این نوع ال‌ای‌دی بهتر است. خط نور آن به صورت ضریبی از 2.5 سانتی‌متر یا 5 سانتی‌متر می‌تواند باشد. وجود یک آداپتور 12 ولت هم الزامی می‌باشد اما به دلیل اندازه‌ی بزرگی که دارد قرار دادن آن در پشت آینه‌های نوری کار سختی می‌باشد البته می‌توان آن را بیرون از آینه قرارداد.
  • ال‌ای‌دی شلنگی 220 ولت: روشنایی و شدت نور در این نوع ال‌ای‌دی کمتر است. خط نور آن به صورت ضریبی از 100 سانتی‌متر می‌باشد. به وجود آداپتور نیازی نیست. برش‌های این نوع  ال‌ای‌دی به صورت یک متری می‌باشد. توجه داشته باشید که کلید لمسی پشت آینه‌های نوری در این حالت باید از نوع  220 ولت باشد.

بعد از اینکه ال‌ای‌دی مناسب را انتخاب کردید باید شروع کنید به چسباندن آن در قسمت خراش خورده‌ی پشت آینه. سپس برای اینکه نور بتواند به راحتی از قسمت خراش خورده‌ی آینه عبور کند و در جلوی آینه نمایان شود ، باید قسمت پشت آینه را به وسیله‌ی سطح سفیدی که بازتاب دهنده‌ی نور باشد ، با فاصله‌ی حداقل یک سانتی‌متر بپوشانید.

چسباندن ال‌ای‌دی نواری پشت آینه نوری

بعد از تمام شدن کار آینه متوجه جلوه خاص این نوع آینه‌ها خواهید شد. با خرید آینه‌های نوری دلفین که توسط افراد  متخصص ساخته شده‌اند انتخابی مطمئن و خاص داشته باشید.

آینه دلفین کد NQ-80

کاربرد آینه‌های نوری

آینه‌های نوری برای انعکاس نور در کاربرد‌های مختلفی می‌باشند مانند: فرمان پرتو، تداخل سنجی، تصویربرداری و آینه‌های نوری که برای کاربرد‌های لیزر طراحی شده‌اند دارای یک آستانه آسیب مناسب برای لیزر مشخص شده هستند.

آینه‌های نوری در صنایع هم کاربرد‌های بسیاری دارند مانند: نجوم، علوم زندگی، هواشناسی و…

طرح‌های مختلف آینه‌های نوری

آینه نوری کریستال، رنگی، طرح‌دار، سندبلاست، آینه نوری آرایشگاه، هوشمند، پازلی، دوطرفه، سه بعدی، آینه نوری سالن‌های زیبایی، حکاکی شده، گرد، آینه نوری با قاب، ریموت‌دار، آنتیک، آویز، ابزار خورده، آینه نوری باکس‌دار، ساعت‌دار، صفحه نمایش، حسگری، ضد بخار، با بند چرمی و آینه نوری اکریلیک.

به توضیح برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • آینه‌های نوری ساعت‌دار: در این نوع از آینه، ساعت و دما به صورت دیجیتالی بر روی آینه نشان داده می‌شود. معمولا در سرویس‌های بهداشتی از این نوع آینه استفاده می‌شود.
  • آینه‌های نوری آویز: معمولا درسالن‌های آرایشگاه از این مدل استفاده می‌شود و برای آویزان کردن آن از زنجیر‌های فلزی استفاده می‌شود به صورتی که زنجیر‌ها داخل قلاب قرار بگیرند. این نوع آینه‌ها جلوه‌ی بسیار خاص و زیبایی به محیط می‌بخشند.
آینه نوری آویز
  • آینه‌های نوری رنگی: با توجه به اینکه رنگ‌ها نقش بسیار مهمی در زیبایی و جلوه‌ی محیط دارند ، می‌توانید از رنگ‌هایی که متناسب با محیط هستند استفاده کنید.

آینه‌های نوری دلفین در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارند و می‌توانید طبق سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، طرح‌های خاص و زیبایی که دارند توجه همگان را به خود جلب می‌کند و بهترین انتخاب برای ساختن دکوراسیونی مدرن در منزل می‌باشد.

آینه دلفین کد N-R-8060

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *