راهنمای استفاده

نحوه‌ی تمیز کردن آستری پرده‌ی حمام

هنگامی که زمان تمیز کردن اساسی حمام فرا می‌رسد، آیا می‌دانید که آستری پرده‌ی دوش، نیز نیاز به تمیز کردن دارد؟ بله آستر ارزان است و می‌توانید آن را تعویض کنید. اما دلیل ندارد چیزی که یک بار کثیف شده است را دور بیاندازید. شاید دور انداختن پرده‌ی قبل و خرید محصول جدید راحت و ساده به نظر برسد اما به ما اعتماد کنید. اگر تکنیک‌های صحیح را بدانید، تمیز کردن پرده کار آسانی است. کارشناسان می‌گویند شما باید ماهی یک بار پرده‌ی حمام را تمیز کنید. بدیهی است که اگر نیاز به خرید چیز جدیدی نداشته باشید می‌توانید پول آن را پس‌انداز کنید و هم‌چنین از تولید زباله‌های پلاستیکی بیشتر در محل دفن زباله جلوگیری می‌کنید.

نحوه تمیز کردن آستری پرده‌ی حمام

دو مسئله بزرگ در رابطه با تمیز کردن آستری پرده‌ی حمام وجود دارد. اول رشد کپک و دوم تشکیل رسوب آب سخت روی پرده است. که دومی مانند یک پوسته‌ی گچی چسبناک به نظر می‌رسد. در این‌جا دو روش برتر برای بازگرداندن کیفیت اولیه‌ی پرده‌ی حمام شما وجود دارد.

روش شماره ۱) از ماشین لباسشویی استفاده کنید.

درست مثل لباس‌ها و حوله‌های شما، پرده‌ی حمام نیز می تواند در ماشین لباسشویی تمیز شود. آسان‌ترین راه برای تمیز کردن آستری پرده‌ی حمام، قرار دادن آن به همراه چند حوله در ماشین لباسشویی است. در واقع حوله‌ها از آسیب رسیدن به پرده جلوگیری می‌کنند. به طور مرتب مواد شوینده در مخزن ماشین لباسشویی بریزید. در صورت تمایل می‌توانید از سفید کننده‌هایی مختلف هم استفاده کنید. اگر آب منزل شما از نوع آب سخت است برای جلوگیری از آسیب به پرده می‌توانید از سرکه سفید هنگام شستشو استفاده کنید . اگر قبلا مواد سفید‌کننده را به مخلوط شستشو اضافه کرده‌اید، کافی ست یک فنجان سرکه سفید در طول چرخه‌ی آب‌کشی به مخزن ماشین لباسشویی اضافه کنید. مطمئن شوید که حتما از سرکه سفید و سفید‌کننده به طور هم‌زمان استفاده نمی‌کنید چرا که سبب آسیب به بافت پرده می‌شود. پس از اتمام شستشوی پرده دوش، آن را در جای خود آویزان کنید تا به مرور خشک شود.

روش شماره ۲) شستشو با دست برای تمیز کردن آستری پرده‌ی حمام

اگر ترجیح شما قرار ندادن پرده دوش در ماشین لباسشویی است می‌توانید شستشو با دست را انجام دهید.  می‌توانید از مخلوطی از الکل ایزوپروپیل با پراکسید هیدروژن استفاده کنید. مقادیر مساوی از هر کدام را درون یک اسپری ریخته و سپس به سرتاسر پرده‌ی دوش اسپری کنید. اگر می‌خواهید با آب رقیق کنید، سفید کننده‌ها گزینه‌ی خوبی برای این‌کار هستند. برای این‌کار از مخلوطی متشکل از یک قسمت سفیدکننده و ده قسمت آب استفاده کنید. علاوه بر این روش‌ها، شما می‌توانید پرده حمام را با یک پارچه و جوش‌شیرین تمیز کنید. برای این مورد، مقداری جوش شیرین را روی پرده بپاشید سپس آن‌را مرطوب کرده و کل پرده را با اسفنج پاک کنید. حالا پرده را با آب گرم بشویید و تا وقتی که جوش شیرین، صابون و لکه‌های آب روی پرده وجود دارند این کار را تکرار کنید. می‌توانید پرده حمام را با یک پاک‌کننده و پارچه همه‌منظوره پاک کنید و لازم نیست برای لکه‌های کوچک، کل پرده را از میله‌های دوش خارج کنید.

نحوه  تمیز کردن آستری پرده‌ی حمام بین زمان‌های اختصاصی برای تمیز‌کاری

شما باید هر ماه یک بار پرده حمام خود را خوب تمیز کنید اما برای کاهش میزان آلودگی باید نکات زیر رعایت کنید. رطوبت را تا حد امکان پایین نگه دارید. برای این‌کار یک فن را در حمام خود تعبیه کرده و در طول حمام و پس از آن، آن‌را روشن نگه دارید. اگر در آب وهوای با رطوبت کمتر زندگی می‌کنید و در حمام خود پنجره نیز دارید، در صورت احساس راحتی پنجره را باز کنید.

هنگام تمیز کردن حمام خود، پاک‌ کننده کاشی و یا مخلوط سرکه و آب را روی پرده اسپری کنید و اسفنج بکشید. به خاطر داشته باشید که سرکه می‌تواند به سنگ مرمر و سنگ‌های طبیعی آسیب برساند. بنابراین اگر در حمام خود از این نوع سنگ‌ها دارید در هنگام استفاده از سرکه برای پرده، جانب احتیاط را نگه دارید.

بعد از حمام مطمئن شوید که آب اضافی را از حمام خارج کرده‌اید، پرده‌های دوش را باز بگذارید تا رطوبت از حمام خارج شود و فضای دوش شما کاملا خشک شود. اینکار به کاهش رشد کپک در حمام بسیار کمک می کند.

منبع: ریل تور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *