حمام و سرویس بهداشتی, دکوراسیون

ساخت آینه لمسی

آینه لمسی و اهمیت استفاده از آن

با گذشت زمان و پیشرفت علم، تولید همه‌ی محصولات دستخوش تغییراتی شده است. به این صورت که امروزه بسیاری از محصولات به سمت هوشمند شدن پیش رفته‌اند و کار کردن با آن‌ها کار بسیار راحتی است. به طور مثال امروزه استفاده از آینه لمسی و انواع آینه‌های هوشمند تاچ بسیار رایج شده است و افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد آینه لمسی و نحوه ساخت آینه لمسی داشته باشید، تا انتهای این مقاله دلفین ایران با ما همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید.

اگر به دنبال یک دکوراسیون مدرن هستید و می‌خواهید دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید، استفاده از آینه‌های لمسی بهترین گزینه برای شما به شمار می‌رود. زیرا این آینه‌ها یکی از جدیدترین و زیباترین آینه‌های موجود در بازار هستند که روز به روز به محبوبیت آن‌ها اضافه می‌شود.

آینه لمسی دلفین مدل 80
آینه لمسی دلفین مدل 80

با استفاده از این آینه‌های مدرن و جدید می‌توانید فناوری منزل خود را ارتقا دهید و به سمت مدرن شدن پیش بروید.

برخی آینه‌های لمسی می‌توانند به بلوتوث مورد نظر شما جفت شوند و یک نورپردازی خاص به سبک هالیوودی به شما هدیه دهد. امروزه ساخت آینه لمسی بسیار رایج شده است و افراد سعی می‌کنند آینه لمسی مطابق با سلیقه خود را بسازند.

شاید برای شما هم جالب باشد که وجود آینه لمسی می‌تواند سلامت جسمانی شما را با ردیابی داده‌های سلامتی و ارائه جلسات تناسب اندام تعاملی، بهبود بخشد. پس توجه داشته باشید که با ساخت آینه لمسی می‌توانید، به سلامت افراد خانواده خود نیز کمک کنید.

همچنین با بهره‌مندی از آینه‌های لمسی می‌توانید یک دکوراسیون شگفت انگیز و مدرن داشته باشید که توجه همگان را به خود جلب کند.

ساخت آینه هوشمند

مراحل ساخت آینه لمسی

ممکن است تصور کنید که ساخت آینه لمسی کار بسیار سختی می‌باشد، اما این‌چنین نیست و ساخت آن مراحل خاص خود را دارد.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که ساخت آینه‌ لمسی به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد اما در کل همه‌ی آن‌ها یک نتیجه‌ی واحد دارند و منجر به ساخت یک آینه رویایی و مدرن می‌شوند.

 در این قسمت شما را با مراحل ساخت آینه لمسی آشنا می‌کنیم که به صورت زیر می‌باشند:

مرحله اول: ساخت فریم

ساخت فریم یا قاب یکی از مراحل ساخت آینه لمسی می‌باشد که با توجه به نظر طراحان و کارشناسان انجام می‌گیرد. توجه به این نکته حائز اهمیت است ساخت فریم برای آینه لمسی ضرورت ندارد و می‌توانید آینه های لمسی بدون فریم بسازید که این آینه‌ها هم طرفداران خاص خود را دارند.

برای ساخت فریم ابتدا باید طول و عرض آینه مورد نظر خود را اندازه بگیرید و قاب آینه را با توجه به آن برش بزنید. فریم‌ها در جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که فریم‌ها باید مقاومت زیادی داشته باشند که بتوانند وزن آینه و لوازم الکترونیکی را تحمل کنند.

ساخت آینه لمسی
مرحله اول ساخت آینه لمسی ساخت فریم است.

مرحله دوم: رنگ آمیزی و مونتاژ

مرحله‌ی دوم در ساخت آینه لمسی فریم‌دار، رنگ آمیزی و مونتاژ می‌باشد. بهتر است بعد از برش زدن قاب، آن را رنگ آمیزی کنید و از پیکاسوی درون خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید که مراحل ساخت آینه لمسی در شرکت‌‌هایی مانند صنایع بهداشتیدلفین، به صورت حرفه‌ای و توسط پیشرفته ترین تجهیزات انجام می‌گیرد. ما در این مقاله به زبانی ساده، یکی از بهترین مراحل ساخت آینه لمسی را شرح می‌دهیم.

بعد از رنگ کردن قطعه‌ها و خشک شدن آن‌ها، می‌توانید آن‌ها را به کمک یک مته به یکدیگر متصل کنید.

مرحله سوم: وصل کردن پشتیبان

در این مرحله از ساخت آینه لمسی، باید پشتیبان را متصل کنید. به این صورت که سوپر چسب را در قسمت پشت قاب مورد نظر خود قرار دهید. سپس یک تکه چوب یا مقوا که کاملا با اندازه قاب مطابقت دارد را بردارید و آن را به قسمت چسب زده ، متصل کنید.

بهتر است تا زمانی که چسب خشک می‌شود، چیزی را بر روی لبه‌های قاب بگذارید که فشار ایجاد کند.

مرحله چهارم: نصب کردن آینه دو طرفه و Touch feature بر روی مانیتور

در این مرحله از ساخت آینه لمسی بهتر است مانیتور کامپیوتر استاندارد خود را انتخاب کنید، آن را روشن کنید و روشنایی آن را به حداکثر میزان افزایش دهید.

سپس هر گونه پلاستیکی که اطراف صفحه نمایش را احاطه کرده است، بردارید که فقط صفحه نمایش و سخت افزار مورد نظر آن باقی بماند. به این صورت که پایه‌ها، پانل پشتی و محافظ‌های جلو را بردارید.

توجه داشته باشید که از آینه‌های دو طرفه با کیفیت استفاده کنید و مراحل ساخت آینه لمسی را با دقت انجام دهید. مطمئن شوید که ابعاد دقیق آینه را دارید که بتوانید با بهره مندی از یک برش سفارشی، آینه را کاملا بر روی مانیتور قرار دهید.

از چسب‌های مخصوص در امتداد لبه‌ها استفاده کنید که آینه به خوبی بر روی مانیتور ثابت شود.

بهتر است برای تمیز کردن آینه از پارچه‌ی میکروفیبر استفاده کنید و آینه را به خوبی تمیز کنید.

در این مرحله از ساخت آینه لمسی ، می‌توانید قاب IR خود را جمع کنید و آن را به صورتی قرار دهید که در امتداد لبه‌های مانیتور قرار گیرد. قاب IR را می‌توانید با توجه به سلیقه خود با استفاده از چسب یا گیره‌های فلزی بر روی آینه و مانیتور ثابت کنید.

مرحله پنجم: نصب کردن مانیتور بر روی قاب

در این مرحله از ساخت آینه لمسی باید مانیتور مورد نظر خود را در قاب بالای مقوا قرار دهید. توجه داشته باشید که برای رد شدن سیم‌ها از قسمت پشت آینه ، بهتر است برخی از قسمت‌ها را سوراخ کنید و جایی برای رد شدن سیم‌ها در نظر بگیرید.

بعد از اینکه سوراخ‌ها را ایجاد کردید، بهتر است مانیتور را به  قاب و تکیه‌گاه پشت خود بچسبانید و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

استفاده از مانیتور لمسی در ساخت آینه لمسی

توجه داشته باشید که  در این مرحله از ساخت آینه لمسی به یک اسلات هم نیاز دارید که بتوانید Raspberry Pi را اضافه و حذف کنید.

مرحله ششم: مونتاژ کردن Raspberry Pi

توجه داشته باشید که Raspberry Pi مغز آینه هوشمند شما است و با بهره مندی از آن می‌توانید یک آینه هوشمند و کاربردی داشته باشید که همواره مورد توجه همگان قرار گیرد. برای این کار باید تنظیمات مربوطه را بر روی Raspberry Pi انجام دهید و سیستم عامل مورد نظر را بر روی آن نصب کنید.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که مونتاژ کردن Raspberry Pi یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت آینه لمسی می‌باشد که بهتر است توسط کارشناسان و افراد حرفه‌ای انجام گیرد.

ساخت آینه لمسی و تاچ

مرحله هفتم: نصب و سفارشی کردن نرم افزار Magic Mirror

در این مرحله از ساخت آینه لمسی و بعد از راه اندازی Pi بهتر است یک برنامه اپن سورس به نام Magic Mirror را روی دستگاه مورد نظر نصب کنید. توجه داشته باشید که برای تنظیم کردن آن لازم نیست به کارشناسان حرفه‌ای مراجعه کنید و به تنهایی می‌توانید این کار را انجام دهید.

توجه داشته باشید که بعد از نصب کردن این برنامه می‌توانید ابزارک‌های کاربردی و مورد نیاز خود را سفارشی کنید. ابزارک‌هایی مانند: تقویم ، رسانه‌های اجتماعی و …

مرحله هشتم: نصب کردن مانیتور در قاب

بعد از این‌که مونتاژ Raspberry Pi به پایان رسید، بهتر است همه چیز را در یک قاب قرار دهید و زیبایی محصول خود را به رخ بکشید.

در این مرحله از ساخت آینه لمسی ابتدا باید Pi را از مانیتوری که استفاده می‌‌کردید، جدا کنید  و بعد از آن آداپتور HDMI 90 درجه را به قسمت پشت آینه خود، متصل کنید و سپس آن را به سیم micro HDMI متصل کنید.

بعد از آن باید کابل برق مانیتور را وصل کنید، سپس قاب را به پشت مانیتور در طرفین بچسبانید و Pi را در قاب آن قرار دهید و آن را به منبع برق و سیم micro HDMI وصل کنید.

مرحله نهم: مونتاژ نهایی در ساخت آینه لمسی

می‌توان گفت که مونتاژ نهایی، مرحله پایانی ساخت آینه لمسی است. به این صورت که برای جلوگیری از به هم ریختگی سیم‌ها در پشت آینه، می‌توانید آن‌ها را با یک نوار پلاستیکی یا کراوات به یکدیگر ببندید.

بهتر است در قاب پشتی آینه، چند سوراخ ایجاد کنید که در آن‌ها هوا جریان داشته باشد و مکانی برای عبور کابل‌ها هم باشد.

بعد از به پایان رساندن مراحل ساخت آینه لمسی ، آینه مورد نظر شما آماده است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که در صورت نیاز می‌توانید از ماژول‌های مختلفی استفاده کنید و آینه لمسی خود را ارتقا دهید و ویژگی‌های آن را افزایش دهید.

به عنوان مثال می‌توانید از ماژول‌های تشخیص چهره استفاده کنید. به این صورت که بعد از نصب کردن آن می‌توانید با نگاه کردن به صفحه، آینه را روشن کنید.

ساخت آینه لمسی به روش ساده

همانطور که گفته شد ساخت آینه لمسی به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد که در این قسمت شما را با یکی از ساده‌ترین روش‌های ساخت آینه لمسی آشنا می‌کنیم که منجر به ساخت یک آینه نوری با کلید لمسی می‌شود.

آینه لمسی دلفین مدل TCH-8060-Meg
آینه لمسی دلفین مدل TCH-8060-Meg

همان‌طور که می‌دانید آینه‌های لمسی در انواع گوناگونی تولید شده‌اند که هر کدام از آن‌ها کاربردهای خاص خود را دارند.

به عنوان مثال برخی از این آینه‌ها صفحه لمسی بزرگی دارند، در برخی از آن‌ها تنها یک قسمت کوچک از آینه به صورت لمسی می‌باشد و برخی از آن‌ها فقط یک کلید لمسی دارند که با استفاده از آن می‌توانید آینه را روشن و خاموش کنید که  مراحل ساخت این آینه به شرح زیر می‌باشد:

  1. ابتدا باید آینه مورد نظر خود را تهیه کنید.
  2. سپس اطراف آینه را باید خراش دهید. بهتر است قسمت‌هایی را خراش دهید که می‌خواهید نور داشته باشند و از خراش دادن قسمت‌های دیگر خودداری کنید. منظور از خراش دادن آینه، برداشتن جیوه‌ی پشت آینه می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید آینه‌ها از جیوه اندود شدن شیشه‌ها تولید می‌گردند.
    در این مرحله از ساخت آینه لمسی باید قسمتی که قرار است کلید لمسی باشد را هم خراش دهید که بتوانید کلید را در آن قسمت قرار دهید. برای خراش دادن آینه می‌توانید به کارگاه‌های مخصوص مراجعه کنید و این کار را به آن‌ها بسپارید.
  3. در این قسمت از ساخت آینه لمسی بهتر است کلید لمسی را نصب کنید. توجه داشته باشید که این کلید‌ها از دو قسمت مهم تشکیل شده‌اند:
    قسمتی که حساس به لمس است که پشت آینه‌ی خراش خورده قرار می‌گیرد و با لمس کردن قسمت مورد نظر به راحتی می‌توانید آینه را روشن و خاموش کنید. قسمت نورانی کلید که لوگوی خاموش ، روشن و آرم شرکت مورد نظر می‌باشد. این قسمت‌ها در ابعاد استانداردی تولید شده‌اند که زیبایی آینه را چندین برابر می‌کنند.
  4. حال نوبت به منبع نور می‌رسد که این منبع نور نقش مهمی در ساخت آینه لمسی و نوری دارد.
    توجه داشته باشید که منظور از منبع نور ، ال ای دی می‌باشد که با نصب کردن آن در اطراف آینه و قسمت‌های خراش خورده می‌توانید یک آینه لمسی زیبا خلق کنید.
    برای روشن کردن این آینه کافیست قسمت مورد نظر را لمس کنید و از زیبایی این محصول لذت ببرید.
ساخت آینه نوری با کلید لمسی

تا این‌جا دو روش ساخت آینه لمسی را بررسی کردیم اما اگر قصد خرید آینه لمسی دارید و به دنبال یک برند معتبر هستید، پیشنهاد ما به شما آینه لمسی دلفین است.

زیرا دلفین یکی از بهترین برندهای ایرانی می‌باشد که با هدف رفع نیاز و جلب رضایت مشتری، به خوبی در دل مردم جا باز کرده است و اعتماد آن‌ها را به خود جلب کرده است.

آینه لمسی دلفین مدل TCH-1063
آینه لمسی دلفین مدل TCH-1063

نکات مهم در ساخت آینه لمسی

در ساخت آینه لمسی نکات زیادی وجود دارد که بهتر است به آن‌ها توجه داشته باشید که بتوانید یک آینه استاندارد و مقاوم داشته باشید. حال شما را با برخی از این نکات آشنا می‌کنیم که به شرح زیر می‌باشند:

  • همان طور که می‌دانید در ساخت آینه لمسی باید از آینه‌ها استفاده کنید. بهتر است از آینه‌های با کیفیت و مرغوب استفاده کنید. اگر می‌خواهید یک آینه لمسی مرغوب داشته باشید، می‌توانید به فروشگاه معتبر دلفین ایران مراجعه کنید و بهترین آینه‌ها را با به صرفه‌ترین قیمت‌ها خریداری کنید.
  • بهتر است در انتخاب کلید لمسی دقت کنید و از کلید‌هایی استفاده کنید که حساسیت بالایی دارند. به این صورت که با لمس کردن آن بتوانید در زمان کوتاهی آینه را روشن کنید و از نور زیبای آن لذت ببرید.
  • همان طور که می‌دانید در ساخت آینه لمسی از نوارهای ال ای دی استفاده می‌شود. بهتر است از نوارهای ال ای دی مرغوب استفاده کنید. با بهره مندی از نوارهای ال ای دی معتبر می‌توانید مدت‌ها از آن استفاده کنید و از نور ملایم و زیبای آن لذت ببرید.
  • در انتخاب مانیتور‌ لمسی هم نهایت دقت خود را بکار بگیرید و یک مانیتور با کیفیت خریداری کنید.
  • توجه داشته باشید که انتخاب جنس فریم‌ها به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد و می‌توانید آن را با توجه به محل نصب آینه مشخص کنید. به این صورت که اگر می‌خواهید در حمام و سرویس بهداشتی از آینه‌ی مورد نظر استفاده کنید ، بهتر است از فریم‌های ضد آب استفاده کنید. زیرا این فریم‌ها به خوبی در محیط‌های مرطوب دوام می‌آورند و مقاومت بالایی دارند.
آینه لمسی دلفین مدل TCH-1046-70-W
آینه لمسی دلفین مدل TCH-1046-70-W

پرسش‌های متداول در ساخت آینه لمسی

بدون شک هنگام خواندن این مقاله ، با سوالاتی در ذهن خود روبرو شدید که در این قسمت  به همه‌ی آن‌ها پاسخ می‌دهیم:

خیر. استفاده از آینه‌های لمسی در محیط‌های مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌کند، بلکه زیبایی خاصی دارد و بسیاری از افراد، آینه‌های لمسی را در این قسمت‌ها نصب می‌کنند. ممکن است تصور کنید که آینه‌ی لمسی در این مکان‌ها خراب می‌شود و کار نمی‌کند. اما بهتر است بدانید که این آینه‌ها قابلیت ضد بخار هم دارند و هرگز خراب نمی‌شوند.

بله. به راحتی و با نصب کردن ماژول‌های مختلف یا برنامه‌های گوناگون می‌توانید قابلیت‌های این آینه‌ها را افزایش دهید. به عنوان مثال قابلیت گوش دادن به موزیک ، دنبال کردن خبر‌ها و …

بله با تهیه کردن لوازم مورد نیاز و ابزارهای مناسب ، می‌توانید برای ساخت آینه لمسی اقدام کنید و یک آینه لمسی بسازید و از زیبایی‌ آن لذت ببرید.

بله. با انجام دادن تنظیمات مخصوص و نصب کردن ماژول مربوطه به راحتی می‌توانید با برخی از آینه های لمسی را به اینترنت متصل شوید و پیغام‌های خود را با استفاده از آینه لمسی ، ببینید.

همان طور که گفته شد آینه‌ی لمسی کاربردهای فراوانی دارد و در قسمت‌های مختلفی می‌توانید از آن استفاده کنید. به عنوان مثال: در اتاق خواب، پذیرایی، راهرو، محیط کار و هر جایی که دوست داشته باشید، می‌توانید از این آینه‌ها استفاده کنید.

بله. آینه‌های لمسی در طرح‌ها و مدل‌های گوناگونی تولید شده‌اند و تنوع بسیار زیادی دارند. برای آشنایی با مدل جدید آینه‌های لمسی می‌توانید به سایر مقاله‌های ما مراجعه کنید و با طرح‌های شگفت انگیز آینه لمسی آشنا شوید. برای آشنایی با این مدل‌ها می توانید به مقاله “معرفی مدل جدید آینه‌های لمسی” مراجعه کنید.

بله. ما در مقالات خود به نکات زیادی اشاره می‌کنیم که با بهره مندی از آن‌ها می‌توانید یک دکوراسیون خاص و مدرن داشته باشید. برای گرفتن ایده‌های فوق العاده می‌توانید به مقاله “معرفی چند ایده کاربردی در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی” مراجعه کنید و کلی ایده جذاب و زیبا بگیرید.

خیر. اگر به صورت بدون واسطه و مستقیم از شرکت‌ها خرید کنید، می‌وانید با قیمتی بسیار به صرفه و مناسب بهترین محصولات را خریداری نمایید. برای این کار می‌توانید به فروشگاه معتبر دلفین ایران مراجعه کنید و مرغوب‌ترین محصولات را با قیمتی بسیار مناسب خریداری نمایید.

آینه های لمسی صنایع بهداشتی دلفین ایران

ما در صنایع بهداشتی دلفین ایران در زمینه تولید انواع اکسسوری، آینه، قفسه و … فعالیت می‌کنیم و از اولین تولیدکننده‌ها در زمینه آینه لمسی در ایران هستیم. در دلفین ایران:

  • برای ساخت محصولات از بهترین مواد اولیه استفاده می‌کنیم.
  • همه‌ی محصولات تحت نظر بهترین و حرفه‌ای ترین کارشناس‌ها تولید می‌شوند.
  • ساخت آینه لمسی محصولات توسط پیشرفته‌ترین تجهیزات و دستگاه‌ها انجام شده است.
  • محصولات خود را با بهترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهیم.
  • طراحان مجرب با به روز‌ترین و مدرن‌ترین طراحی‌ها، زیباترین محصولات را تولید می‌کنند.
  • محصولات دلفین در کیفیت و کارایی نظیر ندارند و قابل رقابت با برندهای خارجی هستند.
  • کارشناسان این شرکت به جزئیات دقت می‌کنند و زیباترین محصولات را در اختیار مشتریان خود قرار می‌‌دهند.
  • می‌توانید به صورت عمده و تک محصولات مورد نیاز خود را سفارش دهید و آن‌ها را بعد از چند روز کاری درب منزل خود تحویل بگیرید.
آینه لمسی دلفین مدل Touch-NQ-80
آینه لمسی دلفین مدل Touch-NQ-80

با خرید آینه لمسی دلفین، دنیایی از زیبایی را به محیط خود دعوت کنید و آرامش وصف ناپذیری را تجربه کنید. برای مطالعه بیشتر می‌توانید به سایت هیلو اسمارت میرر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *