دکوراسیون

آشنایی با کاربرد آینه در دکوراسیون

اهمیت استفاده از آینه

کاربرد آینه در دکوراسیون داخلی را نمی‌توان نادیده گرفت زیرا آینه‌ها نقش مهمی در دکوراسیون داخلی ایفا می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم در خصوص نقش مهم آینه‌ها و کاربردهای فوق‌العاده‌ی آن‌ها صحبت کنیم. بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید.

آینه‌ها تاثیر بسزایی در فضای شما دارند و استفاده از آن‌ها از گذشته از تا اکنون رواج داشته است. آینه‌ها محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم دارند و زیبایی را با خود به ارمغان می‌برند. کاربرد آینه در دکوراسیون ، گسترده‌تر از تصورات شما است زیرا آینه‌ها در سبک‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر از طراحان داخلی هم در این مورد بپرسید، بدون شک از کاربردهای فوق العاده آینه صحبت می‌کنند و آینه‌ها را در اولویت کار خود قرار می‌دهند. آینه‌ها مزایای فراوانی دارند که برخی از آن‌ها به صورت زیر می‌باشند:

  • آینه‌ها تاثیر فوق العاده‌ای در زیباسازی فضا دارند و در هر محیطی قرار گیرند، آن را به زیبایی تغییر می‌دهند.
  • آینه‌ها می‌توانند فضای شما را بزرگتر از چیزی که هست نشان می‌دهند و بهترین گزینه برای استفاده در فضاهای کوچک هستند.
  • آینه‌ها بهترین گزینه برای نورپردازی و روشنایی محیط به شمار می‌روند. اگر می‌خواهید نور محیط خود را افزایش دهید ، در کنار نورپردازی بهتر است از آینه‌ها هم استفاده کنید.
  • کاربرد آینه در دکوراسیون داخلی و معماری قدیمی را نمی‌توان نادیده گرفت. همانطور که می‌دانید در بسیاری از معماری‌های قدیمی از آینه‌ها استفاده می‌کنند و آینه کاری‌های قدیمی جلوه‌ی خاصی دارند.
  • آینه یک عنصر محبوب و انرژی بخش است که انرژی فضا را افزایش می‌دهد. آینه‌ها نماد پاکی و آب هستند و در هر فضایی که باشند ، انرژی فوق العاده‌ای به آن فضا می‌دهند.

مزایای آینه‌ها بسیار بیشتر از مواردی می‌باشد که گفته شد و نمی‌توان این مزایا را نادیده گرفت.

آینه دکوراتیو دلفین مدل 1058-W
آینه دکوراتیو دلفین مدل 1058-Wآ

کاربرد آینه در دکوراسیون داخلی

کاربرد آینه در دکوراسیون داخلی اهمیت ویژه‌ای دارد و طراحان داخلی همواره از آینه‌ها استفاده می‌کنند و محیط مورد نظر را به زیبایی طراحی می‌کنند. حال برخی از کاربردهای آینه در دکوراسیون را مطرح می‌کنیم که این کاربردها به شرح زیر می‌باشند:

آینه‌های دکوراتیو تاثیر بسیار زیادی در زیبایی محیط دارند و آن را به زیبایی تغییر می‌دهند.

با بهره مندی از آینه می‌توانید عیب‌های محیط را به راحتی بپوشانید و دنیایی از زیبایی را جایگزین آن کنید. به عنوان مثال برخی از افراد به دلیل کمبود فضا مجبور می‌‌شوند قسمتی از پذیرایی خود را کمد کنند.
در این صورت جای هیچ نگرانی وجود ندارد زیرا می‌توانند درب کمد‌ها را آینه کاری کنند. در این صورت علاوه بر زیبایی محیط ، کمد دیواری را از دید پنهان کنید.

آینه‌ها در هر محیطی که باشند ، حس و حال فوق العاده‌ای به افراد آن محیط می‌بخشند. به عنوان مثال آینه‌هایی که در باشگاه‌های ورزشی هستند ، شور و نشاط خاصی به افراد می‌دهند.
در این صورت ورزشکاران با اشتیاق خاصی ورزش می‌کنند و حرکات ورزشی را به خوبی انجام می‌دهند. همانطور که می‌دانید در باشگاه‌های ورزشی از آینه‌های قدی استفاده می‌کنند و این آینه‌ها جلوه‌ی باشکوه و فوق العاده‌ای دارند.

آینه بدون قاب دلفین مدل HX-63 - کاربرد آینه در دکوراسیون
آینه بدون قاب دلفین مدل HX-63

آینه‌ها جذابیت بالایی دارند  و در هر محیطی قرار گیرند ، زیبایی و جذابیت آن را افزایش می‌‌دهند.

کاربرد آینه در دکوراسیون محیط‌های اداری را نمی توان نادیده گرفت. در بسیاری از اداره‌ها برای طراحی داخلی از آینه‌ها استفاده می‌کنند. آینه‌ها می‌توانند یک دکوراسیون مدرن و زیبا به شما بدهند.

کاربرد آینه در دکوراسیون آرایشگاه‌ها را هم نمی‌توان نادیده گرفت. آینه در آرایشگاه یک المان ضروری به حساب می‌آید و همه‌ی افراد از آن استفاده می‌کنند. کاربرد آینه در دکوراسیون آرایشگاه ، فراتر از زیبایی می‌باشد.

راهروها و ورودی منزل بهترین مکان برای نصب کردن آینه‌ها هستند. همانطور که می‌دانید ورودی منزل اهمیت بسیار زیادی دارد پس بهتر است همواره به آن توجه کنید.

آینه بک لایت دلفین مدل NQ-70-edge
آینه بک لایت دلفین مدل NQ-70-edge

کاربرد آینه در دکوراسیون فراتر از مواردی می‌باشد که گفته شد. زیرا آینه‌ها نقش مهمی در دکوراسیون ایفا می‌کنند و در قسمت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد آینه در دکوراسیون قسمت‌های مختلف

همانطور که گفته شد آینه‌ها در قسمت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و هیچ محدودیتی برای استفاده از آن‌‌ها نخواهید داشت. در این قسمت می‌خواهیم شما را با کاربرد آینه در دکوراسیون قسمت‌های مختلف آشنا کنیم:

1. کاربرد آینه در دکوراسیون اتاق خواب:

در اتاق خواب خود می‌توانید از آینه‌ها استفاده کنید و علاوه بر بعد دادن به فضا ، زیبایی آن را چند برابر کنید. آینه در قسمت‌های مختلف اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد. رایج‌ترین محل‌ها برای نصب آینه در اتاق خواب به صورت زیر می‌باشند:

نصب آینه در کمد: بدون شک در اتاق خواب خود یک کمد دارید که لباس‌ها و لوازم خود را در آن قرار می‌دهید. در این صورت با نصب کردن آینه بر روی درب کمد دیواری ، می‌توانید فضای اتاق خود را چند برابر کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.
وجود آینه در اتاق خواب امر ضروری می‌باشد و زیبایی خاص خود را دارد و برای خودآرایی هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

نصب آینه در فضاهای باریک: معمولا در اتاق خواب ا فضاهای باریک و محدود روبرو خواهید شد. گاهی اوقات پیش می‌آید که بین تخت و کمد یا تخت و دیوار فضای باریک و کوچکی ایجاد شود.
در این صورت می‌توانید از آینه‌ها استفاده کنید و فضای تاریک خود را روشن و زیبا کنید. در این صورت می‌توانید با مفهوم واقعی کاربرد آینه در دکوراسیون آشنا شوید و فضای زیبایی ایجاد کنید.

آینه مدل ۱۰۲۷ طلایی
آینه دلفین مدل ۱۰۲۷

2. کاربرد آینه در دکوراسیون آشپزخانه:

ممکن است تصور کنید که آینه‌ها هیچ جایی در آشپزخانه ندارند و نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اما این‌چنین نیست و آینه در دکوراسیون آشپزخانه هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و طراحان داخلی از آن استفاده می‌کنند.

برای نصب آینه در آشپزخانه گزینه‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها به صورت زیر می‌باشند:

نصب آینه در پس زمینه: یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین کاربردهای آینه در دکوراسیون آشپزخانه ، نصب آینه در پس زمینه می‌باشد. منظور از پس زمینه ، نصب آینه بین دو ردیف کابینت بالا و پایین می‌باشد.
در این صورت آینه‌ها مانند کاشی نصب می‌شوند و زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورند. در این حالت باید به رنگ آینه‌ها توجه کنید و از آینه‌هایی استفاده کنید که رنگ آن‌ها متناسب با رنگ کاشی‌ها باشند.

نصب آینه بین کابینت‌ها: می‌توانید بین کابینت‌ها از آینه استفاده کنید و فضای خود را زیباتر کنید. استفاده از آینه بین کابینت‌ها به خوبی می‌تواند خلا بین آن‌ها را به خوبی پر کند.

نصب آینه در بدنه کابینت: نصب آینه در بدنه کابینت هم زیبایی خاص خود را دارد و همواره مورد توجه همگان قرار می‌گیرد.
برخی از افراد از کابینت‌هایی استفاده می‌کنند که درب آینه‌ای داشته باشد. در این صورت آشپزخانه شما جلوه و شکوه خاصی خواهد داشت و نورانی‌تر و روشن‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

آینه لمسی دلفین مدل TCH-1029-C
آینه لمسی دلفین مدل TCH-1029-C

3. کاربرد آینه در دکوراسیون پذیرایی:

کاربرد آینه در دکوراسیون پذیرایی را نمی‌توان نادیده گرفت زیرا جلوه و شکوه خاصی به فضا می‌دهد. برای نصب آینه در پذیرایی هم گزینه‌های مختلفی خواهید داشت که برخی از آن‌ها به صورت زیر می‌باشند:

آینه و میز کنسول: استفاده از یک آینه همراه با میز کنسول جلوه‌ی خاصی دارد که همواره مورد توجه همگان قرار می‌گیرد. ترکیب آینه و میز کنسول بهترین گزینه برای پذیرایی می‌باشد و دکوراسیون شما را به زیبایی تغییر می‌دهد.

نصب آینه بین دو پنجره: نصب آینه بین دو پنجره یک ایده خلاقانه و زیبا است که دکوراسیون شما را زیباتر از قبل می‌کند. بهتر است ابعاد آینه مورد نظر مشابه پنجره‌ها باشد. در این صورت بیننده در ابتدا تصور می‌کند که سه پنجره در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و نور و زیبایی محیط شما چند برابر می‌شود.

نصب آینه پشت میز غذاخوری: بهتر است کاربرد آینه در دکوراسیون را جدی بگیرید و آینه‌ها در جای مناسبی نصب کنید. در این صورت می‌توانید یک دکوراسیون مدرن و حرفه‌ای داشته باشید. اگر می‌خواهید یک فضای باشکوه و زیبا داشته باشید ، بهتر است یک آینه بزرگ در قسمت پشت میز غذا خوری خود نصب کنید. حال می‌توانید از فضای ایجاد شده لذت ببرید.

نصب آینه در قسمت بالای شومینه: یکی از بهترین و زیباترین محل‌ها برای نصب آینه ، بالای شومینه می‌باشد. با نصب کردن آینه در این قسمت می‌توانید یک دکوراسیون فوق العاده زیبا داشته باشید. اگر در منزل خود شومینه دارید ، با نصب کردن یک آینه در بالای آن می‌توانید دکوراسیون خود را به زیبایی تغییر دهید.

آینه بک لایت دلفین مدل OV-60-Round
آینه بک لایت دلفین مدل OV-60-Round

4. کاربرد آینه در دکوراسیون سرویس بهداشتی:

کاربرد آینه در دکوراسیون سرویس بهداشتی را هم نمی‌توان نادیده گرفت. همانطور که می‌دانید آینه‌ها عضو ثابت سرویس بهداشتی هستند و دکوراسیون فضای کوچک سرویس بهداشتی را به زیبایی تغییر می‌دهند.

با خرید یک آینه زیبا و مناسب می‌توانید یک دکوراسیون فوق العاده داشته باشید. برای خرید آینه سرویس بهداشتی نهایت دقت خود را بکار ببرید و یک آینه مناسب خریداری نمایید.

بهتر است بدانید که آینه مناسب سرویس بهداشتی باید ضد آب باشد که با خیالی راحت بتوانید آن را بشویید و آلودگی‌های محیط را از بین ببرید. فراموش نکنید که توجه به دکوراسیون سرویس بهداشتی اهمیت بسیار زیادی دارد و امروزه طراحان توجه ویژه‌ای به دکوراسیون سرویس بهداشتی دارند.

آینه دلفین مدل NBK-65
آینه دلفین مدل NBK-65

5. کاربرد آینه در دکوراسیون حمام:

وجود آینه در حمام هم ضرورت خاصی دارد و همه‌ی افراد در حمام خود از آینه استفاده می‌کنند. آینه ها کاربرد بسیار زیادی دارند و محیط شما را به زیبایی تغییر می‌دهند.

با توجه به اینکه محیط حمام یک محیط مرطوب می‌باشد ، بهتر است از آینه‌های ضد آب استفاده کنید. آینه بدون قاب بهترین گزینه برای خرید به شمار می‌رود. آینه بدون قاب طرفداران خاص خود را دارد و بسیاری از افراد در دکوراسیون خود از آن استفاده می‌کنند.

نکات مهم برای خرید آینه

اگر قصد دارید تغییر دکوراسیون بدهید و فضای زیباتری داشته باشید ، بدون شک به خرید آینه فکر خواهید کرد. در این قسمت نکات مهمی که برای خرید آینه وجود دارند را به شما معرفی می‌کنیم. برخی از این نکات به شرح زیر می‌باشند:

یکی از نکات مهمی که برای خرید آینه باید مد نظر داشته باشید ، شفاف بودن آن می‌باشد. اگر سطح آینه صاف و شفاف باشد ، بهترین گزینه برای خرید به شمار می‌رود و با خیالی راحت می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید.

کیفیت آینه هم یکی دیگر از نکات مهمی می‌باشد که باید مدنظر داشته باشید. بهتر است از خرید آینه‌های بدون کیفیت خودداری کنید. هر چقدر کیفیت آینه مورد نظر بیشتر باشد ، ماندگاری بیشتری خواهد داشت و مدت‌ها می‌توانید از کاربرد آینه در دکوراسیون خود بهره مند شوید.

همانطور که می‌دانید شرکت‌های مختلفی در زمینه ساخت انواع اکسسوری و آینه فعالیت می‌کنند و برندهای مختلفی در بازار وجود دارند. اگر می‌خواهید یک محصول مقاوم و ماندگار داشته باشید ، بهتر است به سراغ خرید یک برند محبوب و ماندگار بروید.

قیمت آینه هم یکی دیگر از موارد مهمی می‌باشد که باید مد نظر داشته باشید. بهتر است از خرید آینه‌های گران قیمت خودداری کنید و آینه مورد نظر خود را با قیمت مناسبی خریداری نمایید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که آینه‌های شرکت دلفین به صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. از این رو با قیمتی بسیار مناسب و به صرفه به فروش می‌رسند.

آینه لمسی دلفین مدل TCH-Q-70
آینه لمسی دلفین مدل TCH-Q-70

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *