راهنمای استفاده, راهنمای خرید

چگونه یک آینه حمام بخریم؟

چگونه یک آینه حمام بخریم؟

آینه‌های حمام عملکرد و استایل را در کنار یکدیگر فراهم می‌کنند و تاثیر زیادی روی فضای کوچک اما مهم حمام می‌گذارند. تصمیم گرفتن درباره اندازه حدودی، مدل و محل قرارگیری آینه و در نظر گرفتن بودجه شما و همچنین دکور فعلی حمام به شما کمک می‌کند به طور هدفمند به فروشگاه آینه بروید و خرید بهتر و موثرتری داشته باشید.

بخش 1. انتخاب سایز و مکان قرارگیری آینه

 

محل قرارگیری آینه را به طور کلی مشخص کنید.

انتخاب اندازه و محل قرارگیری آینه

محل قرارگیری آینه را به طور کلی مشخص کنید. اول بدانید که می‌خواهید آینه را در کجا قرار دهید. این به شما کمک می‌کند اندازه‌های محل قرارگیری را دقیقا مشخص کنید و قبل از رفتن به فروشگاه سوالات زیبایی شناسی خود را دقیقا مشخص کنید.

  • بیشتر آینه‌های حمام بالای سینک(وان) قرار می‌گیرند البته این یک الزام نیست و می‌توانید آینه خود را هرجای دیگری مانند کنار یا پشت وان یا میزتوالت آویزان کنید و البته شاید کمی زمان ببرد تا به مکان آن عادت کنید.

 

سینک یا میزتوالت را اندازه بگیرید.

سینک یا میزتوالت را اندازه بگیرید.

احتمالا عرض آینه شما با عرض میز توالت یکی خواهد بود. آینه شما می‌تواند به اندازه میز توالت عریض باشد یا از آن کوچکتر باشد اما معمولا از آن بزرگتر نیست.

  • طبق یک قانون سرانگشتی اندازه آینه از هر سمت باید حداقل 1 اینچ (2.5 سانتیمتر) کوچکتر از عرض میز توالت باشد.
  • اگر در اطراف آینه لامپ دارید یا می‌خواهید لامپ قرار دارید، عرض آن‌ها را هم در محاسبات در نظر بگیرید.
  • اگر می‌خواهید از یک آینه گرد استفاده کنید لازم نیست زیاد نگران ارتباطات اندازه آینه با عرض میزتوالت باشید.
  • اگر 2 سینک دارید بهتر است به جای اینکه یک آینه بزرگ روی هر دو قرار دهید، روی هر سینک یک آینه قرار دهید. این باعث می‌شود طراحی فضا بهتر به نظر بیاید.

 

 

محدوده بالای میزتوالت یا سینک را اندازه بگیرید

محدوده بالای میزتوالت یا سینک را اندازه بگیرید.

این به شما کمک می‌کند ارتفاع مطلوب آینه را تعیین کنید. آینه‌های حمام معمولا در ارتفاع 4 تا 6 اینچی از سقف قرار می‌گیرند و معمولا از میزتوالت بلندتر نیستند.

  • هم ارتفاع دیوار را در نظر بگیرید و هم قد افرادی که می‌خواهند از آینه استفاده کنند.
  • برای مثال، حمامی که توسط بزرگسالان استفاده می‌شود نسبت به حمامی که توسط کودکان استفاده می‌شود معمولا آینه بلندتری دارد. اطمینان حاصل کنید که آینه شما برای خانم‌هایی با قد متوسط 165 سانتیمتر و آقایانی با قد متوسط 178 سانتیمتر و کمی بلندقدتر و کوتاه‌قدتر مناسب باشد.

 

در حمامی که پنجره ندارد وسایل جانبی را در کنار آینه یا لامپ‌ها را در بالای آینه قراردهید.

در حمامی که پنجره ندارد وسایل جانبی را در کنار آینه یا لامپ‌ها را در بالای آینه قراردهید.

اطمینان حاصل کنید که لامپ نور کافی برای دیدن تصویر واضح شما در آینه را فراهم کند اما خیرگی ایجاد نکند.

  • دیوارکوب‌ها عرض‌های مختلفی دارند اما در حمام باید از مدل کوچکتر در حدود 20-25 سانتیمتر یا مدلی نازک و کشیده استفاده کنید. طول دیوارکوب‌ها باید حدود یک سوم تا دو سوم ارتفاع آینه باشد.
  • از یک مدل دو عدد بخرید و آن‌ها را حداقل ده سانتیمتر دور از هر سمت آینه قرار دهید. اندازه آن‌ها و فاصله آن‌ها از آینه را در محاسبات خود در نظر بگیرید.
  • مراقب باشید دیوارکوب‌ها را خیلی بالا یا پایین قرار ندهید. آن‌ها را با مرکز آینه تنظیم کنید.

 

آینه را چند سانتیمتر بالاتر از سینک قرار دهید تا اثر قطرات آب را کم کنید.

آینه را چند سانتیمتر بالاتر از سینک قرار دهید تا اثر قطرات آب را کم کنید.

اگر سینک شما طوری است که قطرات آب را پراکنده می‌کند، آینه را به اندازه کافی بالا قرار دهید به طوری که از قطرات آب آسیب نبیند. این مورد را در اندازه‌گیری‌های خود در نظر بگیرید.

 

لوازم جانبی و یا پریزهای برق را در نظر بگیرید.

لوازم جانبی و یا پریزهای برق را در نظر بگیرید.

اگر می‌خواهید از دیوارکوب استفاده کنید یا پریز برق اطراف آینه قرار دارد باید آن‌ها را در محاسبات اندازه و محل قرارگیری  آینه درنظربگیرید. برای اینکه فضا مرتب باشد بین آینه و پریز برق چند سانتیمتر فاصله بگذارید.

  • اگر می‌خواهید وسایل کاربردی یا دکوری روی کانتور قراردهید، آن‌ها را طوری قرارندهید که با آینه برخورد داشته باشند یا آشفتگی ایجاد کنند.

 

بخش 2. انتخاب مدل

 

اگر می‌خواهید مدرن باشید آینه‌ای بدون قاب بخرید.

اگر می‌خواهید مدرن باشید آینه‌ای بدون قاب بخرید.

آینه‌های بدون قاب جلوه‌ای براق و “شناور” دارند که برای حمام‌های مدرن مناسب است.

  • آینه‌های بدون قاب معمولا باید به دیوار چسب زده شوند که از قلاب‌هایی با ظاهر بزرگ استفاده نشود.
  • همچنین می‌توانید از سیم نصب عکس یا گیره‌های نصب آینه استفاده کنید تا آینه به صورت یکپارچه و صحیح آویزان شود.

 

 

برای نصب آسان‌تر از یک آینه قابی استفاده کنید

برای نصب آسان‌تر از یک آینه قابی استفاده کنید.

حتما آینه‌ای انتخاب کنید که قاب آن مناسب با دکور حمام باشد. برای مثال، اگر کابینت‌های حمام یا میزتوالت شما با چوب درخت گیلاس ساخته شده‌اند از قابی با چوب گیلاس استفاده کنید یا از یک قاب تایلی استفاده کنید که با تایل‌های حمام شما همسان باشد.

  • آینه حمام می‌تواند یک وسیله جذاب نیز باشد. از یک آینه با قاب موزاییکی یا قابی با رنگ روشن استفاده کنید یا سعی کنید یک آینه خاص را امتحان کنید ( مثلا به شکل هلال ماه یا قلب) که زیبایی و مدل خاصی نیز داشته باشد.
  • قاب‌های ظریف بهترین انتخاب برای آینه‌های کوچک و ایجاد جلوه شفاف و مدرن هستند. قاب‌های ضخیم‌تر لوکس‌تر و پرهزینه‌تر هستند.

 

برای فضاهایی با ابعاد نامتعارف آینه‌ای با برش و قاب سفارشی بخرید.

برای فضاهایی با ابعاد نامتعارف آینه‌ای با برش و قاب سفارشی بخرید.

با اینکه آینه‌ها و قاب‌های سفارشی گران‌تر هستند و معمولا به صرفه نیستند اما می‌توانند جلوه‌ای خاص داشته باشند.

  • اگر می‌خواهید برای آینه خود جداگانه قاب تهیه کنید، در سایت‌های فروش قاب یا مغازه قاب/آینه بگردید تا قاب مناسب را پیدا کنید.

 

یک الگو برای شکل آینه ایجاد کنید.

یک الگو برای شکل آینه ایجاد کنید.

یک تکه کاغذ یا صفحه پوستر را به شکل دلخواه برش دهید و آن را به دیوار آویزان کنید تا ایده مناسبی از مدل آینه مناسب حمامتان به دست بیاورید.

  • این به شما کمک می‌کند در وقت و هزینه صرفه جویی کنید و ببینید آیا آن مدل برای حمام شما مناسب است یا خیر.
  • الگو داشتن کمک می‌کند بدانید آینه‌ای که در ذهن دارید برای فضای حمام اندازه مناسبی دارد یا خیر.

 

برای اینکه پول کمتری خرج کنید به جای آینه و باکس جداگانه تنها از یک آینه باکس استفاده کنید.

برای اینکه پول کمتری خرج کنید به جای آینه و باکس جداگانه تنها از یک آینه باکس استفاده کنید.

اگر آینه شما به عنوان میز توالت نیز عمل کند فضای کمتری استفاده می‌شود. می‌توانید از یک باکس جداگانه استفاده کنید که بیرون از دیوار نصب می‌شود یا اینکه از باکسی که درون دیوار قرار دارد استفاده کنید. در این حالت آینه با دیوار هم سطح می‌شود.

 

اگر حمام شما کم نور است از آینه ای که نورپردازی به همراه دارد استفاده کنید.

اگر حمام شما کم نور است از آینه ای که نورپردازی به همراه دارد استفاده کنید.

با اینکار نیازی نیست به صورت جداگانه لامپ یا لوازم جانبی و دیوارکوب بخرید. برای کسانی که می‌خواهند حمامشان ظاهری مدرن و زیبا داشته باشد استفاده از آینه‌هایی با حاشیه نوری LED که نور آن‌ها به پشت تابیده می‌شود انتخابی عالی و جذاب است.

 

 

 

بخش 3. خریدن آینه

 

بودجه خود را در نظر بگیرید.

بودجه خود را در نظر بگیرید.

آینه‌ها طیف قیمتی گسترده‌ای دارند به همین خاطر هنگام مشخص کردن بودجه باید اندازه و مدل مطلوب خود را در نظر بگیرید. آینه‌هایی که وسایل جانبی بیشتری مثل لامپ‌های داخلی یا موارد الکتریکی دارند از آینه‌های ساده گران‌تر هستند.

  • می‌توانید خودتان یک طرح خاص روی یک آینه بدون قاب ایجاد کنید و از این طریق هزینه‌هایتان را نیز کمتر کنید.

 

به فروشگاه دلفین سری بزنید.

به فروشگاه دلفین سری بزنید.

اگر می‌خواهید از کسی به صورت حرفه‌ای کمک بگیرید می‌توانید با پشتیبانی آنلاین دلفین تماس بگیرید. اما اگر قصد دارید حتما به صورت حضوری به قروشگاه بروید به فروشگاه‌ دلفین سر بزنید. کارکنان می‌توانند درباره مدل، اندازه و وسایل جانبی مورد نیاز شما را راهنمایی کنند. حتما اندازه‌های مربوطه را با خود ببرید که به انتخاب کمک کند.

 

اگر از انتخاب خود مطمئن هستید آنلاین خرید کنید.

اگر از انتخاب خود مطمئن هستید آنلاین خرید کنید.

اگر می‌دانید دقیقا چه چیزی می‌خواهید آنلاین خرید کنید که ارزان‌تر نیز باشد.حتما توضیحات محصول را به خوبی بخوانید که ابعاد آن را قبل از خرید دقیقا بدانید زیرا خودتان نمی‌توانید آن را ببینید.

 

نحوه دریافت را چک کنید اما اول درباره امکان برگشت دادن کالا اطلاع پیدا کنید.

نحوه دریافت را چک کنید اما اول درباره امکان برگشت دادن کالا اطلاع پیدا کنید.

پیدا کردن یک آینه با ارسال ارزان‌تر می‌تواند عالی باشد اما معمولا روی دیوار نسبت به فروشگاه متفاوت دیده می‌شود. مطمئن شوید در صورت امکان می‌توانید آن را بازگردانید.

 

سوالات پر تکرار:

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”زمان خرید آینه، برای بهترین انتخاب باید به چه نکته‌ای توجه کنیم؟” answer-0=”اول از همه باید بدانید شما آینه‌ای در چه ابعادی نیاز دارید. سپس راجع به سبک و شکل آینه تصمیم بگیرید. مثلا آینه بدون قاب را می‌پسندید یا با قاب. مستطیل، مربع، دایره و …همچنین آیا آینه قرار است به دیوار نصب شود یا نه. با این اطلاعات شما راحت‌تر آینه مناسبتان را پیدا خواهید کرد” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”آیا می‌توان از آینه در حمام و زیر دوش هم استفاده کرد؟” answer-1=”بله. بسیاری از آینه‌های دلفین ضد آب و ضد بخار هستند. به راحتی می‌توانید ار این آینه‌ها زیر دوش حمام استفاده کنید.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”اندازه استاندارد آینه چقدر است؟” answer-2=”هیچ استانداردی وجود ندارد. شما باید متناسب با نیازتان آینه را انتخاب کنید. اگر ابعاد مستطیل را در نظر بگیریم آینه‌های دلفین با طول و عرضی بین ۳۰ تا ۷۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند. زیرا این ابعاد شامل اندازه‌ای است که مورد نیاز اکثر افراد است.” image-2=”” headline-3=”h3″ question-3=”کجا می‌توانم یک آینه بدون قاب و یک آینه ضدبخار پیدا کنم؟” answer-3=”همینجا. دلفین بیش از ۵۰ سال در زمینه تولید محصولات بهداشتی ساختمانی فعالیت دارد. می‌توانید از قسمت آینه در فروشگاه دلفین دیدن کنید.” image-3=”” count=”4″ html=”true” css_class=””]

 

نکات پایانی:

  • به یاد داشته باشید که آینه‌ای که انتخاب می‌کنید باید تمیز شود. آینه‌ای را خریداری نکنید که نتوانید از عهده نگهداری‌اش بربیایید.
  • اگر قصد خرید آینه برای حمام دارید، به دنبال محصولات ضدآب و ضدبخار باشید. این آینه‌ها به راحتی در حین دوش گرفتن قابل استفاده هستند. و شما مجبور نمی‌شوید که هربار آن‌ها را تمیز کنید.
  • آینه ها می‌توانند بسیار سنگین باشند، بنابراین زمان خرید به وزن آینه دقت کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که از ابزار لازم برای ایمن کردن آینه خود بر روی دیوار برخوردار هستید.

منبع: ویکی هو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *